© Georges Janssens
  • ZHEN HUA 36 op vrijdag 21 juni 2024
  • transport met hoge en uitstekende lading
  • komende vanuit Noordzee – loodskruispost Wandelaar
  • bestemming Antwerpen Deurganckdok

Bekendmaking door Gemeenschappelijk Nautische Autoriteit
– BASS 48/2024 wordt vervangen door BASS 51/2024

Betreffende een transport van twee containerkranen voor DP World. De schip Zhen Hua komt vanuit China en vaart eerst naar Londen alwaar 2 kranen zullen gelost worden voor de nieuwe London Gateway.
Lees ook het bericht in Flows.

Bijzonderheden van transport:

  • Naam van het schip: ZHEN HUA 36 (video aankomst in London)
  • Lengte 244 m.
  • Breedte 153.14 m. (overstekende lading 37.27 m. aan bakboord, 73.87 m. aan stuurboord
  • Diepgang 100 dm.
  • Hoogte 96,57 m.

Bijzonderheden voor de scheepvaart:

  • Er geldt een oploopverbod vanaf Vlissingen Rede tot aan de ligplaats voor vaartuigen vanaf 260 m. LOA.
  • Bij passage Drempel van Borssele en vanaf boei 55 bij Walsoorden geen tegenliggende vaart, met uitzondering van binnenvaart en zeevaart tot 260 m. LOA en/of een airdraft van maximaal 50 m.
  • Er wordt actief regulerend opgetreden door de verkeerscentrales, voor passage Drempel van Borssele, een schip ten anker in de Put van Terneuzen, de Bocht van Walsoorden, het Nauw van Bath en bij het afschutten van de sluizen.
  • Op de Drempel van Borssele, in de Bocht van Walsoorden en in het Nauw van Bath geen gelijktijdige passage van het transport met zee- en binnenvaart.
  • De afschutting van de sluizen Terneuzen, Hansweert en Antwerpen worden gecoördineerd ten behoeve van een ongehinderde passage van het transport.

De pleziervaart volgt dezelfde instructies en luistert uit op de diverse blokkanalen.

Antwerp Gateway – DP World – Deurganckdok – © Georges Janssens