PRIMEUR – DELHAIZE START MET THUISLEVERING van BOODSCHAPPEN OP ZONDAG
Nog een betere service om het leven van de klanten makkelijker te maken
Brussel – Delhaize start vanaf 15 maart met een proefproject om nu ook op zondag de boodschappen van haar klanten aan huis te bezorgen. De service past in de e-commerce ambities van Delhaize om haar klanten nog beter te bedienen en hun leven nog makkelijker te maken in het drukke dagelijkse leven. Het proefproject is een primeur in België en zal eerst voorzien worden in regio Brussel. Na een proefperiode van 3 maanden zal de test geëvalueerd worden.
Mee met ‘t leven
“Ik vind homedelivery de ideale oplossing voor mijn druk leven, maar helaas ben ik in de week niet vaak thuis”. Een veel gehoorde vaststelling die strookt met de realiteit van het merendeel van de klanten. En daar doet Delhaize iets aan. Wist u dat Delhaize al meer dan 20 jaar boodschappen aan huis levert en hiermee tegelijk de pionier en marktleider is in België? De laatste jaren is deze service in een stroomversnelling gekomen en maken steeds meer en meer mensen gebruik van deze service. De leveringsuren waren nu al zeer ruim want klanten kunnen al vanaf 7 u ’s morgens tot 21 u ’s avonds hun boodschappen laten leveren van maandag tot en met zaterdag. Daar komt nu ook zondag bij – een echte primeur op vlak van food e-commerce in België. Delhaize doet dus het zware werk voor de klant zodat die zich kan focussen op andere zaken.
Waarom nu net de uitbreiding ? Het leven van de Belg wordt er niet rustiger op. Klanten leiden een druk leven zowel privé als professioneel. In de week zijn de agenda’s zowel overdag als ’s avonds drukbezet. Delhaize merkt dan ook dat boodschappen meer en meer in het weekend worden gedaan om zo klaar te zijn voor de drukke week. En dus ook de bestellingen voor e-commerce. Delhaize wil dan ook iets doen om de drukke agenda van de klanten te verlichten.
Concreet kunnen de klanten nu ook kiezen om hun boodschappen zondagvoormiddag te laten thuisleveren. De bestellingen kunnen doorgegeven worden op het online platform van Delhaize op www.delhaize.be. De kostprijs per bestelling bedraagt maximaal €9,95, ook op zondag tijdens de test. En er zijn regelmatig producten die bij aankoop recht geven op een gratis levering. En het assortiment, de prijzen en promoties zijn online hetzelfde als in de winkel.
E-commerce groeit bij Delhaize
Het is niet toevallig dat Delhaize inzet op ruimere leveringsuren. E-commerce zit in de lift en elke week ontdekken nieuwe klanten het voordeel van e-commerce. De drempelvrees is intussen duidelijk overwonnen. Dat merkt Delhaize ook bij het type van klanten: zowel pendelaars, gezinnen met jonge kinderen als gepensioneerden maken meer en meer gebruik van deze diensten. Klanten kunnen kiezen tussen de optie ophalen in de winkel (“collect” punt) en thuislevering (“homedelivery” service). Vooral de laatste optie kent de grootste groei. Vandaar dat Delhaize hier extra inspanningen levert om een nog betere en ruimere service te bieden aan haar klanten.