Kärcher is Official Cleaning Partner
Made, 20 juni 2018
Foto’s Georges Janssens
De Ocean Racer die nu onder de naam Ocean Breeze vaart, is een schip met geschiedenis. Tijdens eerdere edities van de befaamde Volvo Ocean Race trotseerde het schip de golven onder de vlag Telefonica Blue (2008) en Sanya Lan (2011). Vorig jaar kocht Marc Leclercq, CEO van Ocean Breeze bv, het schip. Na een volledige renovatie is hij vandaag weer helemaal in topvorm en klaar om mee te strijden voor een ereplaats tijdens de ‘Legend Race’ van Göteborg naar Den Haag.
“De ‘Legend Race’ is een speciale wedstrijd die voor het eerst wordt georganiseerd binnen de grotere ‘Volvo Ocean Race’,” zegt Marc Leclercq. “Zo’n 15 Whitbread- en Volvo-schepen, allemaal ‘op pensioen’, strijden tegen elkaar in wat een nostalgische en ongetwijfeld spannende wedstrijd wordt.”
Partners op topniveau
Onder leiding van Marc Leclercq werd de Ocean Breeze compleet omgebouwd voor de charter business. Teams die er op topniveau mee willen racen, kunnen de boot charteren voor regatta’s in de Middellandse Zee en de Caraïben.
Marc Leclercq: “Ocean Breeze mikt op alles wat naam heeft in de zeilwereld en gaat voor de top. De filosofie dat we net dat ietsje meer willen bieden, deed ons ook bij Kärcher aankloppen. Het klikte van bij het eerste contact.”
Kärcher ging in zee met Ocean Breeze als ‘Official Cleaning Partner’. Tijdens de retrofit werden de binnenruimtes van de boot glanzend schoon gemaakt met behulp van professionele stoomreinigers van Kärcher. Bovendien zitten er voortaan toestellen als accu aangedreven stofzuigers en hogedrukreinigers, inclusief alle toebehoren, in de aanhangwagen. Als primeur zal de Ocean Breeze ook uitgerust worden met een Kärcher-luchtreiniger. Dankzij de nieuwste plasmatechnologie en een innovatieve combinatie van voorfilter en drievoudig filter verwijdert deze luchtreiniger alle soorten luchtverontreiniging die kunnen ontstaan na een lange tijd op zee.
“We zijn zeer blij met dit exclusieve partnership en dat we met onze innovatieve oplossingen deze Ocean Racer mee in topvorm kunnen houden,” zegt Jop Küster, marketing manager Kärcher bv. “We delen dezelfde visie op vlak van kwaliteit en net als Ocean Breeze werkt ook Kärcher continu aan net dat ietsje meer.”